Grootouders ontdekken dat jonge mensen en kinderen fantasie hebben. En andersom. Ik heb een idee gepitcht bij Gerda Havret ong en Ilona Hofra.
In verhaaltjes leidt ik met een zin de weg naar fantasie in. Wat zijngoede zinnen om een verhaaltje mee te beginnen. Ga te leen bij de literatuur en de wetenschap. Wetenschap zorgt vooral met het vermindren van onzekerheid en het oproepen van nieuwe onderzoeksvragen en betaalde projecten. Daarom vind ik wetenschap minder geschikt als start voor een verhaal: PARADOX!
- DUIZEND IN EEN NACHT?
- Nieuwe aflevering van dt zweedse meisje: Ik doe wat ik niet kan = fantasie
- Etc.
Wie bent u: Ik ben Frits en ben vandaag jullie hulp vin deze klas (shot van de klsas met 5,6 en 7 jarige kinderen (een onderbouwklas en een combiklas voor 5,6 en 7 jarige kinderen) Wat een mooi moment was het om de wereldkaartvte zien groeien met touwjes van alle landen waaonz kleiding en spottspullen vandaan kwamen (foto Fris)Intro van de film, Dus die mevrouw van 24 Duurzaam is sleutelpersoon voor de intri: Fantasie zie je groeien als ze aan een groeiende wereldkaart zitten. En moeiteloos ontsdekken waar china en banga desh liggen.
9contrast: china en bagadesh komen pas in de bovenbouw in het leerprograamma (BRON)
Dan is projectonderwijs een kader itt een standaardvolgorde.
Hoe staat mijn eigen omgeving er eigenlijk voor: je creëert je eigen leeromgeving. (MENSMILIEU uitsplitse = wetenschap van METEN=WETEN; Samenhang MENSMILIEU is fantasie en die fantasie ka groeien = magie ! Plataancheck = Zoek je eigen boom op in Internet. Burgerwerten schap is wetenschap voor wetenschappers me vrijwiligers/burgers en NU???//
Dit KADER weglaten: De hele school had een klimaatproject geadopteerd van 24 Duurzaa.Gekoze ws voor het thema Kleding .
Nog mooier was het om als klassehulp jonge kinderen de vraag te stellen: wat ga jiij maken. En dan te meken dtatz jouw hulp nodig om een jurk te maken. Hoe wl lje een jurk maken: “met dit touw!” Heyttehoe krjg je dan dat touw aan het papier vast, zou dat met lijm kunnen? Met een ljmmpistool lukte
Toen kwamen ook de jongetjes in actie: “kunt u dit ook met het lijmpistool vastmaken”, vroegen ze .
Vastmaken wat is dat eigenlijk voor kleine en grote mensen. Dat het vast zit en dat het voor een urk weer los kan, flexibel dus. Een knoop dus! Maar kindere die op de ond2@Aerbouw zitten kunnen nog allemaal een touw aan elkaar knopen. En Nieuwsgierig zijn ze wel. Hoe doe je dat dan? Oje dit touw is wel eg kort., hoe lang moet het eigenlijk zijn. Magisch denken komt volop in beeld.
Nood breekt wet
Het touw is te kort! Biedt magisch denken een oplossing?