Grenzen aan de groei, wanneer?

Ik volg Paul Schenderling (postgroei.nl) al geruime tijd.

Ik woon al 50 jaar in een heel welvarende wijk – met tweeverdieners – en doe Paul dan ook het volgende idee aan de hand.

Het komt voort uit de verbouw-ziekte in de wijk en de gevolgen die dit heeft voor degenen, die hun geld verdienen aan deze “verbouwwoede”.

Titel Utrecht loopt vast in in welvaart

Intrductie: Als ik de toename van vrachtwagens in de Voorstraat, Biltstraat en Binnenstad zie dan lopen we tzt tegen de grenzen van de groei aan.   Dynamiek van Vracht versus Geld: een vergelijkbaar thema schetst Paul in zijn lezingen en publicaties

Onderzoeksvragen:

Wanneer is tzt. En hoe gaan we beter verdelen? Liefst tevoren, opdat het ons tzt niet overvalt.

UItwerking

A. %% groei van omzet van Jumbo’s , Restaurants en relatie met vracht (€€€ & tonnen) 

Relatie van Vracht en vrachtauto’s (Tonnen & aantallen grote vrachtwagens)

B. Capaciteit van wegen + parkeerplaatsen bij drukke plekken (aantallen in vergelijkinh met wat beschikbaar is. 

C. Grafieken van A en B die elkaar raken en doorsnijden in jaartal TZT 

D. Discussie over de aanpak en de resultaten: Rol Overheid en burgers: wanneer en hoe ingrijpen in dit scenario

E. Conclusie en AanbevelingenL  Rol Overheid en burgers: wanneer en hoe ingrijpen als dit scenario onderschreven wordt? Hoe om te gaan met het verdelingsvraagstuk, verdienen of dienstbaar zijn? 

Hoe komt dit idee bij jou over? 

juni2024

Dit bericht is geplaatst in Coach. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.