Glasvezel (1)

17 januari 2024

Waarom gaat de straat weer open?

Drukke werkzaamheden in straat en stoep roepen reacties op, soms weerstand. Wat is er loos? Glasvezelbedrijven graven putten, rollen kabels uit en laten groene kabeltjes uitsteken op de stoep van huizen. Je kunt aan het aantal kabeltjes per huis hoeveel individuen in dat huis wonen.

Filmpje !

Klachten bij glasvezelbedrijven hebben geleid tot een filmpje van de gezamenlijke glasvezel-aanleg-aannemers. Het clipje laat zien hoeveel verschillende stappen en activiteiten voor economische vooruitgang deze bedrijven zetten. Oordeel zelf: https://apktelecom.nl/video.html

Waardering: geluk <-> supersnel = sneller ?

Het filmpje zorgt voor geluk en plezier! Wie er op tegen is verwerpt economische vooruitgang, is een nukkige burger. Mijn beeld erbij dat de kosten van de aanleg worden verwerkt in de tarieven voor supersnelle telecommunicatie. En welke burger is er nu tegen “snel”? Wie heeft geen bezwaar tegen hogere kosten?

No Reply

Mijn beeld is genuanceerder. Het filmpje wordt mij doorgezonden door een mailadres noreply@apkgroup.nl Ik verbaas me over zo’n No Reply als mailadres. Her irriteert me bovendien wanneer de mail niet ondertekend, ook niet door een persoon van vlees en bloed> Nee, als “CIAG” de overkoepelende organisatie van glasvezel-aannemers, die voor Telecommunicatiebdrijven glasvezel in Nederland uitrollen. No Reply: Geen contact mogelijk. U heeft een mail van een machine, die geen weerwoord toestaat! U kunt mij niet aanspreken op mijn daden.

Waardering: gemeente zet burger op 0

Als burger verbaas ik me over de toekomst. Glasvezel-klanten krijgen snellere verbindingen met de rest van de wereld. De gemeente heeft weliswaar het glasvezel-aanlegplan goedgekeurd en lijkt de communicatie met burgers over te laten aan bedrijven die er baat bij hebben nieuwe glasvezel-klanten tegen hogere kosten nog sneller te laten communiceren. Hoe snel is een gemeente naar mij en andere burgers om ons op de hoogte te stellen van de wijze waarop de gemeente keuzen maakt

KCC

Als bij de gemeente je melding aan wilt doorgeven bij het Klantcontactcentrum. Heeft de gemeente het woord burger gewijzigd in klant? Gaan we nu de gemeente zien als een bedrijf met klanten? Of wordt een gemeente een bedrijf die efficiĆ«nt contracten met telecommunicatiie- en glasvezelbedrijven opstelt en goedkeurt? En daarbij de communicatie met de burger vergeet? Heeft een burger dan niets te melden en te vertellen. Een bedrijf heeft klanten, die kun je afpoeieren. Dan kun je een ander bedrijf kiezen. Als burger-bewoner heb je toch maar een gemeente? Of verheerlijkt de gemeente jou als melder: “wat goed dat u dit meldt, ik laat u terugbellen door een ambtenaar die er alles weet van de regels van de gemeente als bedrijf. Wordt je dan in een keer omgetoverd tot een ultieme consument, die de ambtenaar op de hoogte stelt van de regels van het spel? “No Reply”.

Wat betekent het voor jou om burger te zijn?

Dit bericht is geplaatst in Coach. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.