Net in de ANWB-winkel gevraagd naar een boek over openbaar vervoer: Jammer, niks te krijgen. Toch vreemd omdat de ANWB miljoenen leden heeft en een enkeling toch wel eens met trein, tam of bus reist.
Ook gek omdat de CEO van de ANWB wel eens openbaar vervoer in haar CEO-redactioneel in het onovertroffen ledenblad de Kampioen vervlecht.
“Hoe komt dat toch”, vraag ik bij de kassa. Het antwoord was “Vroeger hadden we wel iets, maar onze klanten hadden er geen belangstelling voor.” Niet gek als je bedenkt dat de auto vanzelfsprekend is als voertuig in het hedendaagse verkeer. Tuurlijk, waaom zou je iets anders willen?
Zet Roosendaal het op scherp?
Onderstaande poster is door de gemeente Roosendaal gemaakt voor de zesde (!) dialoog over mobiliteit in de gemeente. Zet deze poster een auto-matisme op scherp? Is het een keuze? Minder auto’s of meer fatbikes? Hoe gaat Roosendaal dat afwegen? En de ANWB?