Update Mini-Pitches en Draaiboek InitiatievenCafe Kracht van Utrecht UITVERKOCHT / VOL!

160415   19:45 u
Update Pitchers, Mini-pitches en Draaiboek voor ons eerste InitiatievenCafe UITVERKOCHT / VOL !!
met vragen..
De Kracht van Utrecht is een stadsbrede groep van bewoners en experts, die concrete voorstellen doet voor duurzaam ruimgebruik, verkeer, gezondere lucht en een leefbare stad http://www.krachtvanutrecht-initiatief.nl/joomla/
We zien tal van initiatieven op het gebied van (duurzaam) ruimtegebruik en verkeer opbloeien. Utrecht is broedplaats. 
Daarom geven we jullie 8 Utrechters – samen met de gemeente Utrecht – op 22 april een podium. Om elkaar te inspireren.  
Er hebben zich op dit moment reeds meer dan 60 mensen opgegeven. Met jullie erbij is het Cafe dus al uitverkocht/vol, omdat we 50 deelnemers het maximum vinden. Op deze link kun je de zien wie zich hiervoor hebben opgegeven. http://f5e05ba24b75.fikket.com/event/kracht-van-utrecht-initiatievencafe-ruimtegebruik-en-verkeer-22-april-2016-rotsoord-rotslab
Het mooie is dat de gemeente Utrecht, Karin Visser van Staf Wijken/Participatie erin geslaagd is om collega’s van andere diensten van de gemeente aan het Cafe deel te laten nemen.
We hebben voor jullie gekozen vanwege de variëteit in initiatieven en projecten, klein en groot en verspreid over heel de stad. Zowel van bewoners, als van samenwerkingsprojecten van gemeente met ondernemers en bewoners.
Allereerst de aankondiging van jullie pitches, een kort overzicht in een of twee zinnen: 
Ria Douma van de Kersentuin uit Leidscherijn (“100% bewonersinitiatief”) licht toe hoe zij in 2002 de bouw van hun wooninitiatief hebben aangepakt en hoe zij leren grip te houden op hun eigen leefomgeving.
Titel: De Kersentuin: 100 % bewonersinitiatief
Gerard Cats (Stichting Oosterspoorbaan) vertelt hoe een initiatief van bewoners en Happyland heeft geleid tot een collectief gedragen en goedgekeurd plan voor een unieke duurzame gebiedsontwikkeling, waarin een historische verbinding van stad en landschap wordt hersteld. Met publieke functies en gesloten beurs.
Titel: Van Oosterspoorbaan naar een fietspad? Zelfs meer dan dat!
Buurt Mobiel van Jeroen Blokland en Moyra Haaxma brengt elektrisch maatwerkvervoer en kennis van de voorzieningen in de wijk samen in een nieuwe dienst.
Titel: Buurt Mobiel:  Biedt elektrisch maatwerkvervoer voor & door de wijk Overvecht.
Mobiel VTO (Han Ellenbroek) verbindt bewoners van de Veemarkt, Voordorp, Tuindorp en Tuindorp-Oost  door elkaars vervoermiddelen te gebruiken. Door het delen van auto’s, bakfietsen, aanhangwagens en elektrische fietsen.
 
Titel: VTO: Duurzaam elkaars vervoersmiddelen delen in Noordoost
Marc Jansen van Abstederdijk, leefbare straat biedt inzicht hoe lastig het is om met ideeën en handtekeningen van bewoners kleine verbeteringen in de straat (meer groen, inwisselen van parkeerplekken) te realiseren.
 
Titel: Naar een leefbare straat, de Abstederdijk
Eric van Boven van Bar-Beton zal als ondernemer in de binnenstad aangeven hoe ondernemers kijken naar duurzame stadsontwikkeling en samenwerking met de gemeente.
 
Titel: Kijk van een ondernemer op stadsontwikkeling en samenwerking met de gemeente
Anna Vlaming (Amsterdamsestraatweg) zal zich vanuit twee rollen presenteren: als verkeersouder op een basisschool en als bewoner/animator van een groeiend bewonerscollectief.
Titel: Wat beleef ik vanuit mijn Verkeersouder- en Bewonerscollectief? 
Vraag 1: klopt de bovenstaande beschrijving en de titel die we bedacht hebben voor jouw bijdrage? Dat is vraag een. 
Vraag 2 is om jouw bijdrage in een pitch uit te werken in een verhaaltje van maximaal 3 minuten: Drie vragen + jouw antwoorden zijn essentieel denken we: Waarom doe je het, hoe doe je dat en waar gaat het om? 
Inspiratietip: “Why, How, What” Beluister 30 seconden van het filmpje van Simon Sinek: https://www.youtube.com/watch?v=l5Tw0PGcyN0
Toetstip: als je je presentatie oefent kun je de tijd zelf klokken. Als je een tekst hebt kun je de benodigde tijd laten “uitrekenen” via http://www.debatrix.com/nl/overtuigen/tools/calculator-hoelang-duurt-jouw-speech/
Een presentatie in powerpoint met enkele foto’s (twee beelden zeggen meer dan series bullets met veel tekst) kan ook.
Vraag 3 is als je een eenvoudige presentatie in powerpoint maakt mail ons die dan uiterlijk woensdagavond mailto:contactenkvu@gmail.com
Nu nog iets anders: We doen jullie – in ruil voor jullie inzet voor 22 april een aanbod: Olivier Beens, webmaster en videomaker bij de Kracht van Utrecht biedt elk van jullie aan een eenvoudige videoclip te maken van jullie pitch:
Daarom is onze (laatste) vraag 4: Laat ons weten of je zo’n clipje aantrekkelijk vindt om toegestuurd te krijgen? Olivier staat er klaar voor.
Dan ons draaiboek voor 22 april: Jullie willen er vast meer over weten.
 
Vanaf 14 uur zijn pitchers en panelleden welkom op Rotsoord 9 (Rotslab). Dan zijn we de zaal al aan het inrichten, doen we checks van de voorzieningen, testen we de van jullie ontvangen presentaties op computer en beamer, begeleiden we mensen/organisataties om de muren met posters te “behangen”, zorgen we voor koffie, water en thee etc.  
 
Tip: als je informatiemateriaal van je initiatief hebt, neem dat mee ter illustratie. 


14.30 uur Inloop voor het publiek, ontvangst van de laatste pitchers met eventuele screentest van een nagekomen presentatie. 
Als dat nog niet gebeurd is kunnen we je vanaf dat moment koppelen aan een (enthousiaste) ambtenaar van de gemeente.  

Ontvangst van alle drie panelleden Rianne Zandee, Frits Lintmeijer en Frans Soeterbroek.

15.00 u Plenaire aftrap van het Cafe met korte introductie Kracht van Utrecht door Jan Korff de Gidt), Karin Visser van de gemeente en overdracht naar de gespreksleider Wibo Senders.

15.10: Alle 8 initiatiefnemers pitchen (verhaal, filmpje, presentatie met foto’s e.d.) in 3 minuten. Een panel van drie deskundigen krijgt van de gespreksleider de gelegenheid een of twee vragen aan jullie te stellen. Het panel bestaat uit Rianne Zandee, Frits Lintmeijer en Frans Soeterbroek. DANK JULLIE WEL, zegt de gespreksleider Wie volgt?

Na dit eerste uur (rond 16.15- 16.30u) krijgt elke pitcher, met duopartner/enthousiaste ambtenaar een eigen statafel. Het publiek kan zich naar eigen interesse bij je voegen om vragen te stellen of tips te geven. Het is een informele setting, kopje thee, water of koffie staat gereed. Aan de wanden hangen posters en kaarten met meer informatie en mensen die er meer van weten. Je geeft elkaar tips wat je nieuw of leuk vond. Of je neemt alvast een klaar staand drankje.

 
Dan loopt het tegen 17.30 uur: Kerstin Steinhart (o.a. Wijkraad Oost) vraagt aan jullie wat je is opgevallen, wat het je heeft opgeleverd. Het publiek nodigende uit de Tops en Tips van de middag aan te geven. En we sluiten af met nog een drankje en drankje, mede vanwege het 7-jarig bestaan van de Kracht van Utrecht, tot ongeveer 18 uur.
Noot: Als voorbereidingsgroep evalueren we 22 april met de gemeente en zetten we vervolgstappen uit. 
 
Tot slot:  Bel me / mail me als je vragen hebt over deze mail en bovenstaand draaiboek
Namens Emma, Kerstin en Rianne: Succes met jullie voorbereiding
Met hartelijke groet,
Jan Korff de Gidts
Kracht van Utrecht
06 3363 0344
Dit bericht is geplaatst in Coach. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *